Regulamin

Rajd Koziołka

21.09.2024 Dąbrówka Wielkopolska

Regulamin

 

1. Cele rajdu.

  • Propagowanie aktywnego i zdrowego stylu życia;
  • Popularyzacja turystycznych imprez na orientację, jako doskonałej formy aktywnego wypoczynku;
  • Upowszechnienie kultury fizycznej, sportu oraz turystyki;
  • Praktyczne potwierdzenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapą i kompasem;
  • Wymiana doświadczeń przez sympatyków imprez na orientację.

2. Termin i miejsce.

Rajd odbędzie się 21 września 2024 na terenach wokół Dąbrówki Wielkopolskiej.
Baza rajdu mieścić się będzie na terenie firmy Bestem przy ulicy Głównej.

3. Organizator.

Rajd organizowany jest przez Radę Sołecką Dąbrówki Wielkopolskiej.

Zespół organizacyjny:

  • Kierownik zawodów: Marek Pych
  • Budowniczy tras: Rafał Kucharski
  • Sędzia główny: Rafał Kucharski

4. Partnerzy rajdu.

Partnerami w organizacji rajdu są:

  • Ośrodek Sportu i Rekreacji w Zbąszynku
  • Gmina Zbąszynek
  • dabrowkawielkopolska.pl
  • Bestem Sp. z o.o.
  • Restauracja McDonald's

5. Warunki uczestnictwa.

  • W rajdzie uczestniczyć może każda osoba, która ukończyła 18 lat;
  • Osoby niepełnoletnie mogą startować tylko pod opieką osób pełnoletnich oraz za pisemną zgodą rodzica/opiekuna prawnego;
  • Osoby do 14 roku życia mogą startować wyłącznie na trasie TP10;
  • Udział w Rajdzie jest dobrowolny. W Rajdzie uczestnicy startują na własną odpowiedzialność niezależnie od warunków pogodowych zastanych na trasach Rajdu i w razie wypadku nie będą dochodzić oni odszkodowania od Organizatorów. Fakt ten odnotowuje się poprzez podpisanie deklaracji podczas rejestracji w bazie zawodów;
  • Dopuszcza się do uczestnictwa w Rajdzie wyłącznie osoby posiadające dobry stan zdrowia, nie posiadające przeciwwskazań medycznych do uczestnictwa w Rajdzie. Ten fakt uczestnik potwierdzi własnoręcznym podpisem na formularzu przygotowanym przez Organizatora.

6. Zgłoszenia.

  • Uczestnicy zgłaszają się na zawody poprzez wypełnienie formularza umieszczonego na stronie internetowej zawodów;
  • Termin zgłaszania chęci uczestnictwa mija 16 września 2024. Po tym terminie formularz zgłoszeniowy zostanie zamknięty;
  • Start w rajdzie jest bezpłatny, uczestnik nie ponosi kosztów wpisowego;

7. Trasy.

Rajd zostanie rozegrany na trzech trasach:

  • TP10 – trasa piesza o długości ok. 10 km w limicie czasowym 5h. Start w drużynach liczących 2-4 zawodników. W drużynie musi być co najmniej jedno dziecko w wieku do 14 lat;
  • TP15 – trasa piesza o długości ok. 15 km w limicie czasowym 6h. Start indywidualny;
  • TR50 – trasa rowerowa o długości ok. 50km w limicie czasowym 6h. Start indywidualny;

8. Zasady przeprowadzania rajdu.

  • Podstawowym celem ukończenia zawodów na trasach TP10 oraz TP15 jest pokonanie pieszo całej długości trasy w limicie czasowym określonym dla wybranej trasy;
  • Podstawowym celem ukończenia zawodów na trasie TR50 jest pokonanie rowerem całej długości trasy w limicie czasowym określonym dla tej trasy;
  • Start wszystkich uczestników na trasach TP15 oraz TR50 odbywa się jednocześnie;
  • Start uczestników na trasie TP10 odbywa się w grupach liczących ok. 25 osób;
  • Po starcie wszyscy zawodnicy zmierzają w kierunku mety zaliczając po drodze oznaczone na mapie Punkty Kontrolne (PK). Rywalizacja trwa non stop do momentu przekroczenia linii mety lub powiadomienia sędziego o opuszczeniu trasy;
  • Uczestnicy mogą zaliczać kolejne PK w kolejności dowolnej zgodnie z otrzymaną mapą i opisem trasy;
  • Wydawanie map na starcie następuje na 10 minut przed godziną startu danej trasy;
  • Wszelkie przerwy na trasie i w bazie Rajdu są wliczane w czas przejścia trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń;
  • Do kalkulacji długości trasy użyto najkrótszych elementów liniowych na mapie: istniejących dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych (nie jest to odległość w linii prostej między tymi PK);
  • PK w terenie oznaczony jest biało-pomarańczowym lampionem oraz perforatorem. Warunkiem potwierdzenia obecności na PK jest perforacja odpowiedniego pola na karcie startowej odpowiadającemu danemu PK. W przypadku braku perforatora lub punktu kontrolnego (zniszczenie, kradzież) należy wykonać zdjęcie miejsca, w którym powinien się znajdować. O braku punktu lub perforatora prosimy niezwłocznie poinformować organizatora;
  • Warunkiem sklasyfikowania uczestnika jest odnalezienie i potwierdzenie co najmniej jednego PK trasy oraz oddanie karty startowej na mecie Rajdu;
  • O klasyfikacji uczestnika lub drużyny w pierwszej kolejności decyduje suma tzw. punktów przeliczeniowych uzyskanych za potwierdzenie PK, a w drugiej kolejności czas przybycia na metę uczestnika lub drużyny;
  • Każdy PK na ma tą samą ilość punktów przeliczeniowych (jeden PK=10pp);
  • W przypadku przekroczenia limitu czasu dla danej trasy za każdą rozpoczętą minutę spóźnień odejmuje się od wyniku uczestnika jeden punkt przeliczeniowy;
  • Przy ustaleniu klasyfikacji poszczególnych zawodników lub drużyn obowiązuje zasada braku możliwości zajęcia miejsc ex aequo dla miejsc I-III. W przypadku dotarcia na metę zawodników z czołowej trojki jednocześnie, o zajętym miejscu decyduje kolejność oddania kart startowych lub indywidualne ustalenie tych zawodników;
  • Na trasie TP10 obowiązuje klasyfikacja drużynowa z wyróżnieniem trzech najlepszych drużyn;
  • Na trasie TP15 obowiązuje klasyfikacja indywidualna z wyróżnieniem trzech najlepszych zawodników i trzech najlepszych zawodniczek;
  • Na trasie TR50 obowiązuje klasyfikacja indywidualna z wyróżnieniem trzech najlepszych zawodników/zawodniczek;
  • Zespoły na trasie TP10 muszą całą trasę pokonać razem i nie mogą się rozdzielać. Oddalenie się od zespołu spowoduje dyskwalifikację zespołu.

9. Mapy.

Rajd rozegrany zostanie na kolorowych mapach topograficznych w skali 1:15000. Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.

10. Nagrody.

Nagrodami za zajęcie miejsc I-III będą statuetki oraz nagrody rzeczowe.

11. Świadczenia startowe.

W pakiecie startowym organizator zapewnia:

  • Kolorową mapę z zaznaczonymi PK;
  • Numer startowy;
  • Herbatę i kawę oraz poczęstunek na mecie.

12. Wyposażenie uczestników.

Zalecane wyposażenie uczestników powinno zawierać:

  • Telefon komórkowy;
  • Kompas;
  • Przybory medyczne (plaster, bandaż, wodę utlenioną, folię NRC itp.);
  • Ubezpieczenie NNW;
  • Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość.

Dodatkowe obowiązkowe wyposażenie na trasie rowerowej:

  • Sprawny rower;
  • Kask sztywny

13. Postanowienia końcowe.

  • Rajd odbędzie się bez względu na pogodę, organizator zastrzega sobie prawo do skrócenia trasy, opóźnienia godziny startu, wydłużenia limitu czasowego na pokonanie trasy w razie niesprzyjających okoliczności losowych, które zagroziłyby życiu, zdrowiu zawodników lub wpłynęły w znaczącym stopniu na rywalizację (powodzie, gwałtowne wichury, silne burze itp.);
  • Uczestnicy w czasie trwania Rajdu mają prawo iść oraz odpoczywać wedle własnej woli. Aby przebycie danej trasy było „czyste” uczestnicy nie mogą korzystać z żadnego środka lokomocji;
  • Protesty można składać w formie pisemnej lub elektronicznej od momentu ogłoszenia wyników wstępnych do 3 dni po Rajdzie (liczy się data wysłania protestu) do Sędziego Głównego. Po rozpatrzeniu protestów zostanie ogłoszona oficjalna klasyfikacja końcowa Rajdu;
  • Wszystkich uczestników obowiązuje bezwzględne, obowiązkowe odmeldowanie się po Rajdzie w jeden z poniżej podanych sposobów:
    a) na mecie (w przypadku ukończenia rajdu),
    b) w bazie rajdu (w przypadku zejścia lub zjechania z trasy),
    c) telefoniczne w Biurze Zawodów, dzwoniąc pod numer telefonu znajdujący się na mapach (w przypadku zejścia lub zjechania z trasy bez przybycia do bazy Rajdu);
  • Organizatorzy nie biorą odpowiedzialności za rzeczy pozostawione przez uczestników w bazie rajdu;
  • Organizatorzy nie zapewniają transportu dla uczestników, którzy rezygnują z kontynuowania trasy;
  • Obowiązuje zakaz rozpalania ognisk na terenach leśnych, poruszania się po uprawach rolnych, szkółkach leśnych i terenach prywatnych. Za szkody wyrządzone wobec uczestników przez osoby trzecie jak i odwrotnie Organizator nie odpowiada;
  • Obowiązuje wchodzenia w uprawy leśne do wysokości 4 m oraz zakaz wstępu w przypadku prowadzenia zabiegów gospodarczych lub dużego zagrożenia pożarowego (ustawa o lasach z dnia 28 września 1991 r., rozdział 5);
  • Zabronione jest pozostawianie śmieci i odpadków na trasie;
  • Obowiązuje nakaz przestrzegania przepisów prawa, a w szczególności przepisów ruchu drogowego oraz przepisów przeciw-pożarowych. Za skutki naruszenia tych przepisów uczestnik odpowiada osobiście;
  • Numer startowy, wydawany w Biurze Zawodów przed startem należy podczas trwania Rajdu obowiązkowo nosić w widocznym miejscu na klatce piersiowej, plecach, plecaku lub rowerze;
  • Wszyscy uczestnicy Rajdu wyrażają zgodę na publikację ich wizerunku oraz ich imienia i nazwiska w relacjach z Rajdu zamieszczanych w mediach oraz materiałach promocyjnych Organizatorów, Patronów i Sponsorów oraz wyrażają zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych na potrzeby organizowanych przez Radę Sołecką Dąbrówki Wielkopolskiej imprez i rajdów jak również na ich gromadzenie w bazach danych Organizatorów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 o ochronie danych osobowych (Dz.U. 133/97, poz. 883). Zgadzają się również na otrzymywanie korespondencji drogą elektroniczną i udostępniają w tym celu swój adres e-mail zgodnie z ustawą z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 144/02, poz. 1204);
  • Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany regulaminu, o czym uczestnicy zostaną poinformowani najpóźniej przed startem;
  • W sprawach spornych decyzja Organizatorów jest decyzją ostateczną. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia uczestnika od jego przestrzegania.