Regulamin

Rajd Koziołka

01.09.2018 Rogoziniec

Regulamin

 

1. Cele rajdu.

  • Propagowanie aktywnego i zdrowego stylu życia;
  • Popularyzacja turystycznych imprez na orientację, jako doskonałej formy aktywnego wypoczynku;
  • Upowszechnienie kultury fizycznej, sportu oraz turystyki;
  • Praktyczne potwierdzenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapą i kompasem;
  • Wymiana doświadczeń przez sympatyków imprez na orientację.

2. Termin i miejsce.

Rajd odbędzie się 1 września 2018 na terenie Nadleśnictwa Babimost w okolicach Rogozińca, powiat świebodziński, województwo lubuskie. Baza rajdu mieścić się będzie na terenie Zespołu Szkół Leśnych w Rogozińcu.

3. Organizator.

Rajd organizowany jest przez Radę Sołecką Dąbrówki Wielkopolskiej.

Zespół organizacyjny:

  • Kierownik zawodów: Marek Pych
  • Budowniczy tras: Rafał Kucharski
  • Sędzia główny: Rafał Kucharski

4. Partnerzy rajdu.

Partnerami w organizacji rajdu są:

  • Ośrodek Sportu i Rekreacji w Zbąszynku
  • Gmina Zbąszynek
  • dabrowkawielkopolska.pl
  • Zespół Szkół Leśnych w Rogozińcu
  • Nadleśnictwo Babimost

5. Warunki uczestnictwa.

  • W rajdzie uczestniczyć może każda osoba, która ukończyła 18 lat;
  • Osoby niepełnoletnie mogą startować tylko pod opieką osób pełnoletnich oraz za pisemną zgodą rodzica/opiekuna prawnego;
  • Osoby do 14 roku życia mogą startować wyłącznie na trasie TP12;
  • Udział w Rajdzie jest dobrowolny. W Rajdzie uczestnicy startują na własną odpowiedzialność niezależnie od warunków pogodowych zastanych na trasach Rajdu i w razie wypadku nie będą dochodzić oni odszkodowania od Organizatorów. Fakt ten odnotowuje się poprzez podpisanie deklaracji podczas rejestracji w bazie zawodów;
  • Dopuszcza się do uczestnictwa w Rajdzie wyłącznie osoby posiadające dobry stan zdrowia, nie posiadające przeciwwskazań medycznych do uczestnictwa w Rajdzie. Ten fakt uczestnik potwierdzi własnoręcznym podpisem na formularzu przygotowanym przez Organizatora.

6. Zgłoszenia.

  • Uczestnicy zgłaszają się na zawody poprzez wypełnienie formularza umieszczonego na stronie internetowej zawodów;
  • Termin zgłaszania chęci uczestnictwa mija 26 sierpnia 2018. Po tym terminie formularz zgłoszeniowy zostanie zamknięty;
  • Start w rajdzie jest bezpłatny, uczestnik nie ponosi kosztów wpisowego.

7. Trasy.

Rajd zostanie rozegrany na trzech trasach:

  • TP12 – trasa piesza o długości ok. 12 km w limicie czasowym 5h. Start w drużynach liczących 2-4 zawodników. W drużynie musi być co najmniej jedno dziecko w wieku do 14 lat;
  • TP15 – trasa piesza o długości ok. 15 km w limicie czasowym 6h. Start indywidualny;
  • TR40 – trasa rowerowa o długości ok. 40km w limicie czasowych 6h. Start indywidualny;

8. Zasady przeprowadzania rajdu.

  • Podstawowym celem ukończenia zawodów na trasach TP12 oraz TP15 jest pokonanie pieszo całej długości trasy w limicie czasowym określonym dla wybranej trasy;
  • Podstawowym celem ukończenia zawodów na trasie TR40 jest pokonanie rowerem całej długości trasy w limicie czasowym określonym dla tej trasy;
  • Start wszystkich uczestników na trasach TP15 oraz TR40 odbywa się jednocześnie;
  • Start uczestników na trasie TP12 odbywa się w grupach liczących ok. 25 osób;
  • Po starcie wszyscy zawodnicy zmierzają w kierunku mety zaliczając po drodze oznaczone na mapie Punkty Kontrolne (PK). Rywalizacja trwa non stop do momentu przekroczenia linii mety lub powiadomienia sędziego o opuszczeniu trasy;
  • Uczestnicy mogą zaliczać kolejne PK w kolejności dowolnej zgodnie z otrzymaną mapą i opisem trasy;
  • Wydawanie map na starcie następuje na 10 minut przed godziną startu danej trasy;
  • Wszelkie przerwy na trasie i w bazie Rajdu są wliczane w czas przejścia trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń;
  • Do kalkulacji długości trasy użyto najkrótszych elementów liniowych na mapie: istniejących dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych (nie jest to odległość w linii prostej między tymi PK);
  • PK w terenie oznaczony jest biało-pomarańczowym lampionem oraz perforatorem. Warunkiem potwierdzenia obecności na PK jest perforacja odpowiedniego pola na karcie startowej odpowiadającemu danemu PK. W przypadku braku perforatora lub punktu kontrolnego (zniszczenie, kradzież) należy wykonać zdjęcie miejsca, w którym powinien się znajdować. O braku punktu lub perforatora prosimy niezwłocznie poinformować organizatora;
  • Warunkiem sklasyfikowania uczestnika jest odnalezienie i potwierdzenie co najmniej jednego PK trasy oraz oddanie karty startowej na mecie Rajdu;
  • O klasyfikacji uczestnika lub drużyny w pierwszej kolejności decyduje suma tzw. punktów przeliczeniowych uzyskanych za potwierdzenie PK, a w drugiej kolejności czas przybycia na metę uczestnika lub drużyny;
  • Każdy PK na ma tą samą ilość punktów przeliczeniowych (jeden PK=10pp);
  • W przypadku przekroczenia limitu czasu dla danej trasy za każdą rozpoczętą minutę spóźnień odejmuje się od wyniku uczestnika jeden punkt przeliczeniowy;
  • Przy ustaleniu klasyfikacji poszczególnych zawodników lub drużyn obowiązuje zasada braku możliwości zajęcia miejsc ex aequo dla miejsc I-III. W przypadku dotarcia na metę zawodników z czołowej trojki jednocześnie, o zajętym miejscu decyduje kolejność oddania kart startowych lub indywidualne ustalenie tych zawodników;
  • Na trasie TP12 obowiązuje klasyfikacja drużynowa z wyróżnieniem trzech najlepszych drużyn;
  • Na trasie TP15 obowiązuje klasyfikacja indywidualna z wyróżnieniem trzech najlepszych zawodników i trzech najlepszych zawodniczek;
  • Na trasie TR40 obowiązuje klasyfikacja indywidualna z wyróżnieniem trzech najlepszych zawodników/zawodniczek;

9. Mapy.

Rajd rozegrany zostanie na kolorowych mapach topograficznych w skali 1:15000. Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.

10. Nagrody.

Nagrodami za zajęcie miejsc I-III będą statuetki oraz nagrody rzeczowe.

11. Świadczenia startowe.

W pakiecie startowym organizator zapewnia:

  • Kolorową mapę z zaznaczonymi PK;
  • Numer startowy;
  • Herbatę i kawę oraz poczęstunek na mecie.

12. Wyposażenie uczestników.

Zalecane wyposażenie uczestników powinno zawierać:

  • Telefon komórkowy;
  • Kompas;
  • Przybory medyczne (plaster, bandaż, wodę utlenioną, folię NRC itp.);
  • Ubezpieczenie NNW;
  • Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość.

Dodatkowe obowiązkowe wyposażenie na trasie rowerowej:

  • Sprawny rower;
  • Kask sztywny

13. Postanowienia końcowe.

  • Rajd odbędzie się bez względu na pogodę, organizator zastrzega sobie prawo do skrócenia trasy, opóźnienia godziny startu, wydłużenia limitu czasowego na pokonanie trasy w razie niesprzyjających okoliczności losowych, które zagroziłyby życiu, zdrowiu zawodników lub wpłynęły w znaczącym stopniu na rywalizację (powodzie, gwałtowne wichury, silne burze itp.);
  • Uczestnicy w czasie trwania Rajdu mają prawo iść oraz odpoczywać wedle własnej woli. Aby przebycie danej trasy było „czyste” uczestnicy nie mogą korzystać z żadnego środka lokomocji;
  • Protesty można składać w formie pisemnej lub elektronicznej od momentu ogłoszenia wyników wstępnych do 3 dni po Rajdzie (liczy się data wysłania protestu) do Sędziego Głównego. Po rozpatrzeniu protestów zostanie ogłoszona oficjalna klasyfikacja końcowa Rajdu;
  • Wszystkich uczestników obowiązuje bezwzględne, obowiązkowe odmeldowanie się po Rajdzie w jeden z poniżej podanych sposobów:
    a) na mecie (w przypadku ukończenia rajdu),
    b) w bazie rajdu (w przypadku zejścia lub zjechania z trasy),
    c) telefoniczne w Biurze Zawodów, dzwoniąc pod numer telefonu znajdujący się na mapach (w przypadku zejścia lub zjechania z trasy bez przybycia do bazy Rajdu);
  • Organizatorzy nie biorą odpowiedzialności za rzeczy pozostawione przez uczestników w bazie rajdu;
  • Organizatorzy nie zapewniają transportu dla uczestników, którzy rezygnują z kontynuowania trasy;
  • Obowiązuje zakaz rozpalania ognisk na terenach leśnych, poruszania się po uprawach rolnych, szkółkach leśnych i terenach prywatnych. Za szkody wyrządzone wobec uczestników przez osoby trzecie jak i odwrotnie Organizator nie odpowiada;
  • Obowiązuje wchodzenia w uprawy leśne do wysokości 4 m oraz zakaz wstępu w przypadku prowadzenia zabiegów gospodarczych lub dużego zagrożenia pożarowego (ustawa o lasach z dnia 28 września 1991 r., rozdział 5);
  • Zabronione jest pozostawianie śmieci i odpadków na trasie;
  • Obowiązuje nakaz przestrzegania przepisów prawa, a w szczególności przepisów ruchu drogowego oraz przepisów przeciw-pożarowych. Za skutki naruszenia tych przepisów uczestnik odpowiada osobiście;
  • Numer startowy, wydawany w Biurze Zawodów przed startem należy podczas trwania Rajdu obowiązkowo nosić w widocznym miejscu na klatce piersiowej, plecach albo plecaku;
  • Wszyscy uczestnicy Rajdu wyrażają zgodę na publikację ich wizerunku oraz ich imienia i nazwiska w relacjach z Rajdu zamieszczanych w mediach oraz materiałach promocyjnych Organizatorów, Patronów i Sponsorów oraz wyrażają zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych na potrzeby organizowanych przez Radę Sołecką Dąbrówki Wielkopolskiej imprez i rajdów jak również na ich gromadzenie w bazach danych Organizatorów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 o ochronie danych osobowych (Dz.U. 133/97, poz. 883). Zgadzają się również na otrzymywanie korespondencji drogą elektroniczną i udostępniają w tym celu swój adres e-mail zgodnie z ustawą z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 144/02, poz. 1204);
  • Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany regulaminu, o czym uczestnicy zostaną poinformowani najpóźniej przed startem;
  • W sprawach spornych decyzja Organizatorów jest decyzją ostateczną. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia uczestnika od jego przestrzegania.